Adı Soyadı | Mehmet Faik DEMİR | |
Ünvanı | İmar ve Şehircilik Müdür V. | |
Telefon | 0438 2116181 / 127 | |
Görev Tanımları
1. Arazinin hâlihazır kullanım biçimini saptamak,
2. Kentin ve süregelmekte olan kentleşme olgusunun özelliklerini dikkate alarak kentsel gelişme ve büyüme hedef ve stratejilerini belirlemek,
3. Kent arazilerinin gelecekteki kullanım amaçlarını belirlemek ve bunu haritalar üzerinde işaretlemek,
4. Aykırı yapılaşma ve uygulamaların saptanması durumunda gerekli yasal yaptırımları uygulayarak aykırılıkların giderilmesini sağlamak,
5. Kent ölçeğinde konut projeksiyonları yaparak kentsel konut arsalarının üretim koşullarının gelişmesini sağlamak,
6. Yapılaşma ve kentleşme ile ilgili plan ve kurallara aykırı olarak yoğun insan yerleşmelerine konu olmuş alanlarda düzenleyici ve geliştirici önlemler almak,
7. Kentin eskiyen ve sorunlu parçalarının rehabilitasyonu için her tür Kentsel Dönüşüm ve Kentsel Dönüşüm için gerekli diğer tüm işlemleri yapmak.
8. Hizmet amaç ve hedefleri, zaman zaman yeni kavram ve yaklaşımlar açısından gözden geçirmek,
9. Hizmetin olabilen her kesiminde nitel ve nicel hedefleri belirlemek, bu hedeflerin gerçekleştirilebilmesi için mevcut kaynak ve alanları gözden geçirmek ve ek kaynak gereksinimini varsa bunların sağlanması yoluna gitmek,
10. Çalışma planlaması yapmak, yıllık ve aylık planlar yapmak, çalışmalardan sorunlu olanları açıklık ve kesinlikle belirtmek,
11. Arşivi, fihrist, kayıt ve depolama yönünden sürekli düzenli ve yararlanmaya hazır tutmak,
12. Belediye sınırları içinde süregelmekte olan hızlı kentleşmeyi sağlıklı sonuçlar üretebilecek şekilde yönlendirmek,
13. Planlanmış bölgelerde genel durumu gözden geçirmek ve zaman içinde meydana gelecek değişikliklere uyarlanmasını sağlamak,
14. Konut envanteri ve projeksiyonları yapmak ve gelecekte meydana gelebilecek konut açığını ve gereksinimini belirlemek,
15. İhtiyaç halinde yönetmelikler ve plan notları üzerinde gerekli düzenleyici işlem tasarılarını hazırlamak ve Belediye Meclisinde görüşülmek üzere Başkanlık Makamına sunmak,
16. Müdürlüğün tüm alt birimleri ve birim personellerinin görev tanımlarını hazırlamak ve ilgili birimlere ve personele tebliğ edilmesini sağlamak,
17. Müdürlüğün görev alanına giren işlerle ilgili süreç ve iş akışlarını hazırlamak ve uygulamak,
18. Uygulamada kullanılacak olan standart formları ya da dokümanları hazırlamak ve bu form ve dokümanları kullanmak,
19. Hizmet standartlarını oluşturarak hizmet alan özel ve tüzel kişilere duyurmak ve mevzuatında belirlenmiş üst kurumlara bildirmek,
20. Makine ve teçhizatların kullanım talimatlarını, kazalara ve yangına karşı iş güvenliği talimatlarını, hizmet talimatları ile muayene ve kontrol talimatlarını hazırlamak ve afişlerini ilgili yer ve mekânlara asmak,
21. Müdürlüğün işleriyle ilgili olarak hizmet alan vatandaşın doğru bilgiyle yönlendirildiği ve afiş ya da el kitapçığı şeklindeki rehber çalışmaları yaparak hizmet alan tüm kesimlere duyurmak ve ulaştırılmasını sağlamak.
22. İl sınırları içindeki imar faaliyetlerinin mevcut ve mevzi imar planlarına göre uygulanmasının sağlanması,
23. Günün koşullarına göre mevcut planların revizyonunun yapılması, mevzi planlara göre imar durumu, istikamet rölevesi, kot kesit mimarı, statik tesisat projeleri onayı, inşaat ruhsatı tanzim edilmesi, imar uygulamalarının yapılması ve bunların uygunluğunun denetlenmesi,
24. Kaçak ve ruhsat ve eklerine aykırı faaliyet gösteren inşaatların tespit edilerek yapı tatil tutanağı tanzim edilip belediye encümenine sevk edilmesi,
25. Plan, tadilat ve revizyonları ile eksik imar planlarının tamamlanması,
26. İnşaatlara imar durumu ruhsat ve iskân verilmesi,
27. İmar disiplini ve inşaatların kontrolü,
28. Yapı denetim hizmetleri,
29. Bina cepheleri ile çalışma,( kentsel tasarım),
30. Mevcut yapı stokunun incelenmesi, depreme dayanıklı hale getirilmesinin teşviki,
31. Makine-elektrik tesisat projesi kontrolü ve muayenesi,
32. Isı yalıtım kontrol ve muayenesi,
33. Yeni yapılacak yapılara istikamet ve kot verilmesi,
34. İmar uygulamaları yapılması
|
Hakkâri Belediyesi
Hakkâri Belediyesi